Jeżeli denerwujesz się na podwyżki opłat benzyny, być może zechcesz zaintrygować się tym zagadnieniem, że istnieje opcjonalny sposób na tankowanie wozu, który jest poprawniejszy dla otoczenia, dla silnika oraz dla budżetu, ponieważ kosztuje mniej więcej połowy cena benzyny i oleju napędowego.
Gra toczy się o gaz. W obliczu tych licznych walorów nasuwa się zapytanie, czy w rzeczywistości należałoby przebudować samochód pod tym kątem? Zerknijmy!
Przerobienie wozu na gaz – zyski
Główną zaletą konwersji auta jest redukcja kosztów paliwa, jaką można obniżyć o około 40%. Wynika to z faktu, że LPG podlega o wiele niższemu zużyciu paliwa aniżeli benzyna i olej napędowy oraz choć jest mniej wydajny (około 15% do 20%) – redukcja wydatków z nawiązką to rekompensuje.
Piotr Marzec Kraków
Jeżeli przerobisz samochód, będziesz posiadać prawo do obniżenia podatku drogowego, bowiem państwo sprzyja takim rozwiązaniom, z racji tego, że gaz paliwo spalające się w sposób czystszy. Spalając się wytwarza mniej cząstek ciągle korzystających z naszej oferty, a wobec tego może rzeczywiście przedłużyć witalność dużej grupy silników.
Ponadto samochody napędzane LPG wydzielają:
• 14% mniej emisji CO2 aniżeli auta benzynowe,
• 10% mniej aniżeli silniki diesla,
• wytwarzają 50% mniej tlenków azotu niż benzyna,
• wytwarzają 20% mniej tlenków azotu niż olej napędowy.
Jak wobec tego widać są w gruncie rzeczy niemało poprawniejsze dla otoczenia. Tym bardziej, jeśli jeździsz jednym z mniej oszczędnych wozów, spostrzegasz dzisiaj wyraźnie, że zdecydowanie warto rozważyć konwersję wehikułu na gaz. Te wszystkie wyżej wymienione argumenty przemawiają za tym w dosadny sposób.